Το πλέον αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του Χίτλερ, ήταν η απλότητά του . Ακόμα και το πιο σύνθετο πρόβλημα λυνόταν, μέσα στο μυαλό του από μόνο του, με τη βοήθεια λίγων μόνων βασικών αρχών. Οι πράξεις του καθοδηγούνταν από ιδέες και αποφάσεις που ήσαν κατανοητές στο καθένα. Ο εργάτης του Essen, ο μεμονωμένος αγρότης , ο βιομήχανος του Ruhr, και ο πανεπιστημιακός καθηγητής μπορούσαν όλοι να ακολουθήσουν με ευκολία τη γραμμή της σκέψης του . Η διαύγεια των συλλογισμών του έκανε το κάθε τι αυτονόητο.
Η συμπεριφορά του και ο τρόπος ζωής δεν άλλαξαν ακόμη και όταν έγινε ο Κυβερνήτης της Γερμανίας. Ντυνόταν και ζούσε απλά.Στη διάρκεια των πρώτων ημερών του στο Μόναχο της Βαυαρίας δεν ξόδευε για τροφή περισσότερο από ένα μάρκο την ημέρα. Σε καμία περίοδο της ζωής του δεν ξόδεψε τίποτα για τον εαυτό του .Στη διάρκεια των 13 χρόνων στη Καγκελαρία δεν είχε ποτέ του πορτοφόλι ούτε διέθετε δικά του χρήματα.
Ο Χίτλερ υπήρξε αυτοδίδακτος , και δεν έκανε ποτέ προσπάθεια να αποκρύψει το γεγονός αυτό.
Η αλαζονική έπαρση των διανοουμένων, οι φανταχτερές ιδέες , τοποθετημένες όπως οι μπαταρίες στο φακό, κατά διαστήματα τον εκνεύριζαν . Είχε αποκτήσει τις γνώσεις του μέσα από την επιλεκτική και αδιάκοπη μελέτη, και ήξερε πολύ περισσότερα από πολλές χιλιάδες διακοσμημένων με πτυχία ακαδημαϊκών.
Δεν γνωρίζω κανένα που να διάβαζε τόσο πολύ όσο αυτός. Συνήθως διάβαζε ένα βιβλίο την ημέρα , αρχή κάνοντας πάντα από τον επίλογο και τα περιεχόμενα με σκοπό να εκτιμήσει το ενδιαφέρον που το περιεχόμενό του, είχε γι αυτόν. Είχε τη δύναμη να εντοπίζει την ουσία κάθε βιβλίου και στη συνέχεια να την απομνημονεύει στο μυαλό του , όπως ακριβώς ένα κομπιούτερ . Τον άκουσα να κάνει αναφορά σε σύνθετα επιστημονικά βιβλία με άψογη ακρίβεια , ακόμη και την εποχή που ο πόλεμος είχε φτάσει στο αποκορύφωμά του.
Οι περιπλανήσεις του στο χώρο της διανόησης δεν είχαν τέλος. Ήταν άμεσα εξοικειωμένος με τα γραπτά των πλέον διαφορετικών συγγραφέων και τίποτα δεν έμοιαζε τόσο πολύπλοκο για τη αντίληψή του. Διέθετε βαθιά γνώση και κατανόηση για το Bούδα, το Κομφούκιο και τον Ιησού Χριστό όπως και για το Λούθηρο, το Καλβίνο και το Σαβοναρόλα , για τους γίγαντες της λογοτεχνίας όπως το Δάντη, το Σίλλερ το Σοπενχάουερ και τον Γκαίτε και τους αναλυτικούς συγγραφείς όπως τους Ρενάν και Γκομπινό, Τσάμπερλαιν και Σορέλ. Είχε εκπαιδεύσει τον εαυτό του στη φιλοσοφία μελετώντας Αριστοτέλη και Πλάτωνα . Μπορούσε να επαναλάβει από μνήμης ολόκληρες παραγράφους από κείμενα του Σοπενχάουερ , και για αρκετό καιρό κουβαλούσε μαζί του μια έκδοση τσέπης του συγγραφέα αυτού. Από το Nίτσε διδάχτηκε πολλά πάνω στη δύναμη της θέλησης.
Οι περιπλανήσεις του στο χώρο της διανόησης δεν είχαν τέλος. Ήταν άμεσα εξοικειωμένος με τα γραπτά των πλέον διαφορετικών συγγραφέων και τίποτα δεν έμοιαζε τόσο πολύπλοκο για τη αντίληψή του. Διέθετε βαθιά γνώση και κατανόηση για το Bούδα, το Κομφούκιο και τον Ιησού Χριστό όπως και για το Λούθηρο, το Καλβίνο και το Σαβοναρόλα , για τους γίγαντες της λογοτεχνίας όπως το Δάντη, το Σίλλερ το Σοπενχάουερ και τον Γκαίτε και τους αναλυτικούς συγγραφείς όπως τους Ρενάν και Γκομπινό, Τσάμπερλαιν και Σορέλ. Είχε εκπαιδεύσει τον εαυτό του στη φιλοσοφία μελετώντας Αριστοτέλη και Πλάτωνα . Μπορούσε να επαναλάβει από μνήμης ολόκληρες παραγράφους από κείμενα του Σοπενχάουερ , και για αρκετό καιρό κουβαλούσε μαζί του μια έκδοση τσέπης του συγγραφέα αυτού. Από το Nίτσε διδάχτηκε πολλά πάνω στη δύναμη της θέλησης.
Η δίψα του για θέληση ήταν άσβεστη. Ξώδεψε έκατοντάδες ώρες μελετώντας τα έργα του Τάκιτου και του Mόμσεν, στρατιωτικών θεωρητικών του πολέμου, όπως ο Κλάουζεβιτς, και ιδρυτών αυτοκρατοριών όπως ο Βίσμαρκ. Τίποτε δεν μπορούσε να του ξεφύγει. : η παγκόσμια ιστορία ή η ιστορία των πολιτισμών, η μελέτη της Βίβλου και του Ταλμούδ η θωμιστική φιλοσοφία(1) και όλα τα αριστουργήματα των Ομήρου, Σοφοκλή, Ορατίου, Οβιδίου, Tiίτου Λίβυου και Κικέρωνα. Γνώριζε τον Ιουλιανό τον Αποστάτη σαν να ήταν κάποιος από τους συγχρόνους του..
Η γνώση του εκτεινόταν επίσης στη μηχανική. Γνώριζε τον τρόπο που δoύλευε η μηχανή ' καταλάβαινε τη βαλλιστική των διαφόρων όπλων και άφηνε έκπληκτους τους καλύτερους επιστήμονες της ιατρικής με τις γνώσεις του στην ιατρική και τη βιολογία.
Η παγκοσμιότητα της γνώσης του Χίτλερ μπορεί να εκπλήσσει ή να δυσαρεστήσει όσους δεν το γνωρίζουν αλλά αλλά παρ 'όλα αυτά δεν παύει να είναι ένα ιστορικό γεγονός: Ο Χίτλερ ήταν ένας από τους πλέον καλλιεργημένους άνδρες του αιώνα αυτού. Πολύ περισσότερο από το Τσόρτσιλ, μια διανοητική μετριότητα, ή από το Πιέρ Λαβάλ, που διέθετε συνοπτική μόνο γνώση της ιστορίας, ή από το Ρούσβελτ, ή από τον Αιζενχάουερ, του οποίου οι διανοητικές ανησυχίες δεν ξεπερνούσαν τα όρια ενός αστυνομικού μυθιστορήματος.
Ακόμη και στη διάρκεια των πολύ νεανικών του χρόνων , ο Hitler ήταν διαφορετικός από τα άλλα παιδιά. Διέθετε μια εσωτερική δύναμη και καθοδηγείτο από από το πνεύμα του και τα ένστικτά του.
Μπορούσε να ζωγραφίζει με επιδεξιότητα από την ηλικία των 11 χρόνων του. Τα σχέδια που έκανε σε εκείνη την ηλικία δείχνουν μια αξιοσημείωτη σταθερότητα και ζωντάνια. Οι πρώτοι του πίνακες και ακουαρέλες που δημιούργησε στα 15 του χρόνια είναι είναι γεμάτα ποίηση και ευαισθησία Ένα από τα περισσότερο πρώιμα έργα του , το "οχυρό Ουτοπία" , δείχνει ένα καλλιτέχνη με σπάνια φαντασία. Οι καλλιτεχνικοί του προσανατολισμού πήραν πολλά σχήματα. Έγραψε ποίηση όταν ήταν ακόμα παιδί.
Υπαγόρευσε ένα ολοκληρωμένο έργο στην αδελφή του Paula που εντυπωσιάστηκε από τη πλοκή του. Στη Βιέννη σε ηλικία 16 ετών , ασχολήθηκε με τη σύνθεση μιας όπερας .Σχεδίασε ακόμη και τα σκηνικά καθώς και τα κουστούμια και φυσικά όλα τα πρόσωπα ήσαν βαγνερικοί ήρωες . Περισσότερο από καλλιτέχνης , ο Χίτλερ ήταν πάνω από όλα αρχιτέκτονας . Εκατοντάδες έργα του ξεχωρίζουν τόσο για τα εικαστικά όσο και για τα αρχιτεκτονικά τους χαρακτηριστικά. Μόνος και από μνήμης είχε καταφέρει να επανασχεδιάσει σε κάθε του λεπτομέρεια τον κρεμμυδοειδή τρούλο μιας εκκλησίας ή τις περίπλοκες αψίδες από σφυρήλατο σίδηρο. Πράγματι, ο Χίτλερ πήγε στη Βιέννη, στις αρχές του αιώνα με σκοπό να εκπληρώσει το όνειρό του, να γίνει αρχιτέκτονας.
Όταν βλέπει κανείς τους εκατοντάδες πίνακες ζωγραφικής, σκίτσα και σχέδια που δημιουργήθηκαν εκείνη την εποχή, τα οποία αποκαλύπτουν τον απόλυτο έλεγχό του πάνω στις τρισδιάστατες εικόνες, ξαφνιάζεται για το γεγονός,ότι οι εξεταστές του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών τον απέρριψαν στη διάρκεια δύο διαδοχικών εξετάσεων. Ο Γερμανός ιστορικός Werner Maser, που δεν υπήρξε ποτέ φίλος του Χίτλερ,καταδικάζει αυτούς τους εξεταστές:
Όταν βλέπει κανείς τους εκατοντάδες πίνακες ζωγραφικής, σκίτσα και σχέδια που δημιουργήθηκαν εκείνη την εποχή, τα οποία αποκαλύπτουν τον απόλυτο έλεγχό του πάνω στις τρισδιάστατες εικόνες, ξαφνιάζεται για το γεγονός,ότι οι εξεταστές του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών τον απέρριψαν στη διάρκεια δύο διαδοχικών εξετάσεων. Ο Γερμανός ιστορικός Werner Maser, που δεν υπήρξε ποτέ φίλος του Χίτλερ,καταδικάζει αυτούς τους εξεταστές:
«Όλα τα έργα του αποκαλύπτουν εξαιρετικά αρχιτεκτονικά χαρίσματα και γνώση Ο ιδρυτής του Τρίτου Ράιχ δίνει στην πρώην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης μια αιτία για να αισθάνεται ντροπή.".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου